jawa

Jawa 23 (mustang)

V roku 1969 bol Mustang vyrábaný už len z tuzemských súčiastok a bol k dostaniu aj na našom trhu. Dostal nový lichobežníkový kastlík na náradie a sedadlo bolo nahradené upraveným sedadlom z Jawy 90.
Jeho vzhľad mal na prvý pohľad bližšie k "veľkým" motocyklom. Najväčšou zmenou oproti "pionierom" bola veľká lichobežníková palivová nádrž (8 l) a absencia krytov, typických pre rad 05, 20, 21. Ostatné prvky zostali. Rám bol až na niekoľko úchytov zhodný, bol iba doplnený o nosník pod sedadlom.
 
Tento model stal jedným z najobľúbenejších a jeho výroba pretrvala do roku 1983, kedy uzavrel ich výrobu. 

jawa 21 šport

Typ 21 Sport mal športové riadidlá s hrazdou, pohyblivá v kĺbe as napevno navarenými úchytmi ovládacích páčok (spojka, predná brzda). Kĺb bol na rozdiel od typu 05 Šport zakrytý okrasným plechovým krytom. Tento typ nemal "revmaplechy" a podlážky ako typ 20, namiesto nich mal tzv. "Prsíčka" a skrutkované stupačky. Pre športové účely sa dal motocykel zakúpiť so zadnou terénne pneumatikou S 9 s rozmermi 2,75 × 16 ".

 

 

V roku 1969 sa začalo vyrábat j

 

Jawa 21 šport a v roku 1974 sa skončilo vyrábanie .


www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-20-pionyr-a-21-sport-informace-a-vyvoj-prototypy-export.html

Jawa 20

V roku 1967 Považské strojárne predstavili nový typ s označením 20 a jeho športové prevedenie 21 Sport. Nejednalo sa ani tak o nový typ, ako skôr o inováciu predošlých typov 05 Standard a 05 Sport. Jednalo sa v podstate len o ďalšiu modernizáciu motora, ktorému sa podarilo konštruktérom zvýšiť výkon z 3 k (2,2 kW) na 3,5 k (2,6 kW) a následné pretypovanie. Zvýšenie výkonu bolo dosiahnuté úpravou časovania (rozvodu), zvýšením kompresie z 7,5: 1 na 9,2: 1 ("ľadvinkovitú" spaľovací priestor hlavy) a použitím nového karburátora Jikov 2917 PSB.
 
Oba typy spoločne s typom 23 Mustang uzatvárali v roku 1983 výrobu malých motocyklov v Považských strojárňach, kde sa naďalej vyrábali iba mopedy Babetta.
Kľukový mechanizmus bol tiež prepracovaný, vahadlá zotrvačníka bola kalená, vyvážená inou metódou (odfrézovaním materiálu namiesto odvrtáváním), ojnice bola robustnejšia (piestny čap Ø 14,1 mm). Kľukový mechanizmus bol uložený vo dvoch ložiskách 6303. Tenhle kľukový mechanizmus sa objavil už na posledných vyrobených kusoch typu 05.
 
Prevodovka bola upravená (rozšírená), pomery zostali rovnaké ako u posledného vykonania predošlého typu 05. Presuvná kola druhého prevodového stupňa mala 6 vztyčných kolíkov. V roku 1976 sa skončila vyroba motociklou.
Vytvorte si web stránku zdarma! Webnode